Bodyhoop

Wil jij ook een platte buik? Liefst zonder saaie en vermoeiende buikspieroefeningen?

Je bent zeker niet de enige. Gelukkig is er nu een workout waar je blij van wordt. En je buik strak. Elke dag 10 minuten hoelahoepen met de Bodyhoop en je bereikt binnen 3 weken resultaat:

- sterkere buik-, rug-, been-, en bilspieren;
- gericht gewichtsverlies door energieverbranding;
- een slanke taille;
- een betere conditie;
- een soepele rug en heupen;
- een betere rompstabiliteit.

Hoelahoepen met de Bodyhoop is niet moeilijk want door de speciale vormgeving is deze hoelahoep gemakkelijk hoog te houden.
 
Wil jij ook een mooie platte buik? Zoek jij ook een effectieve workout die je gewoon thuis kunt doen? Bestel dan de Bodyhoop en schrijf je in voor de workout. Je wordt dan wekelijks (9 weken lang) verrast met een nieuwe hoelahoep-oefening. De workout is samengesteld in samenspraak met een fysiotherapeut.

Bodyhoop



Veel gestelde vragen:


Waar is het elastisch aerobic band voor dat gratis bij de Bodyhoop geleverd wordt?
Het latexvrije elastische band dat gratis bij de Bodyhoop wordt geleverd, is ontworpen om de spieren te versterken door middel van training. In de workout - die speciaal voor Bodyhoop gemaakt is in samenspraak met een fysiotherapeut - wordt gebruik gemaakt van dit band om de arm-, borst- en schouderspieren te versterken terwijl je hoelahoept.
 

Wat maakt de Bodyhoop een sterke en goede fitnesshoepel?
De Bodyhoop®:

- weegt 1,6 kg en de doorsnede is 104 cm. Het model uit 2015 is 1,8 kilo!!
- is daardoor een goede fitnesshoelahoep voor volwassenen en gemakkelijk hoog te houden;
- wordt geleverd in een mooi vormgegeven doos die opnieuw gebruikt kan worden om je Bodyhoop in mee te nemen als je op reis gaat;
- is omwikkeld met sterk en dik foam dat mooi aansluit en zorgt voor comfort tijdens het hoepelen;
- is 4,5 cm dik waardoor het contact met het lichaam prettiger aanvoelt dan wanneer de hoepel dunner zou zijn;
- heeft sterke en stabiele connecties tussen de 6 individuele delen waardoor de fitnesshoelahoop stevig en mooi rond is en blijft;
- heeft 18 golven aan de binnenkant (3 per deel);
- heeft mooie heldere kleuren oranje en donkergrijs;
- wordt geleverd met Gratis stretch band om de arm-, schouder-, en borstspieren te trainen.

Bodyhoop® is een kwalitatief hoogwaardige fitnesshoelahoep en wordt geleverd met een inspirerende workout. De initiatiefnemer nam geen genoegen met de bestaande fitnesshoelahoeps die op de markt verkrijgbaar waren, maar heeft tips en ervaringen van gebruikers gebundeld en is op deze wijze gekomen tot een speciaal ontwerp. Dit ontwerp is eigendom van Bodyhoop®.nl.

Klik hier voor een duidelijke uitleg van wat jouw Bodyhoop sport hoelahoep zo speciaal maakt. 

Is hoepelen met de Bodyhoop moeilijk?
Hoelahoepen met de Bodyhoop is gemakkelijk, zelfs als je er vroeger moeite mee had. De Bodyhoop is groter (doorsnede 104 cm) en zwaarder (1,6 kg) dan de hoelahoep waarmee je op het schoolplein stond en daardoor veel gemakkelijker hoog te houden. Probeer het en overtuig jezelf.

Val ik af van hoelahoepen?
Mooie bijkomstigheid is dat je met hoelahoepen heel veel calorieën verbrandt, zo verbrand je met 10 minuten hoelahoepen evenveel als met een kilometer hardlopen.



Wat is het effect van hoelahoepen met de Bodyhoop?Bodyhoop
- versterking van buik-, rug-, been-, en bilspieren;
- gericht afvallen door energieverbranding;
- je tailleomvang neemt af;
- je rompstabiliteit verbetert (zie onder voor uitleg hierover);
- je conditie verbetert;
- je rug en heupen worden soepeler;
- het bevordert de motoriek;
- het is goed voor de doorbloeding;
- het bevordert de spijsvertering.

 

Wat is rompstabiliteit?
Rompspieren zijn alle dieper liggende spieren die je romp bij elkaar houden. Wanneer deze niet goed ontwikkeld zijn neemt de druk op je wervelkolom toe met pijn tot gevolg. Hoelahoepen is een ideale oefening voor je rompspieren omdat ze allemaal in actie komen bij het beschrijven van de cirkel; met elke slag wordt het spierkorset sterker. Sterke rompspieren zorgen voor krachtigere bewegingen in de ledematen. Je romp is als het ware de veer waardoor kracht wordt doorgegeven van het ene lichaamsdeel naar het andere. Dit is de reden dat een verbeterde rompstabiliteit leidt tot betere sportprestaties en minder blessures.Lees meer over dit onderwerp.


Hoe zet ik de Bodyhoop in elkaar?
Neem een oranje en een grijs deel en laat deze in elkaar klikken. De verbinding is goed tot stand gekomen wanneer je een "klik" hebt gehoord.

Wanneer je geen "klik" hoort moeten de delen sterker tegen elkaar aangedrukt worden. Het ruim bemeten foam zorgt ervoor dat het foam ook goed blijft aansluiten na veelvuldig gebruik.

 Bodyhoop 2015Bodyhoop 2015

Is hoelahopen een sport of een spel?
De Bodyhoop is speciaal ontworpen om ermee te sporten en het idee komt uit Amerika. In Amerika is de rage van weleer opnieuw een enorme rage en een heuse sport geworden –er zijn zelfs wachtlijsten bij de sportscholen. Inmiddels is de rage overgewaaid naar Europa.

Hoelahoepen met de bodyhoop, hoe doe je dat?
Plaats de benen op heupbreedte en de knieen iets uit het slot.  Plaats de ene been iets voor de andere.  Je zult merken dat je de Bodyhoop dan gemakkelijker hoog kunt houden.  Met name gemakkelijk voor beginnende Bodyhoopers.  Maar deze houding is ook aan te raden voor gevorderden.  Op deze manier wordt het kniegewricht op de meest veilige manier gebruikt.

1.  Begin de oefening met de Bodyhoop tegen je onderrug aangedrukt.
2.  Hou de Bodyhoop horizontaal in startpositie,
3.  Zwiep de hoepel naar links (of naar rechts) en beweeg je lichaam van voor naar achter en van links naar rechts (vanuit alle richtingen) tegen de hoepel aan zodat een cirkelvormige beweging ontstaat.
4.  Beweeg je lichaam snel genoeg om de Bodyhoop hoog te houden.
5. Gebruik je Bodyhoop even vaak links als rechts om, voor een gelijkmatige spierontwikkeling.
 
Lukt het? Goed zo.... Hoelahoepen is een kwestie van behendigheid. Je moet even de slag te pakken hebben en dan gaat het vanzelf. Met een beetje oefening en geduld heb je het zo onder de knie. Een optie is om het op je knieën te oefenen, je hoeft dan niet steeds te bukken om de hoelahoep van de grond te pakken.
 
Om blessures te voorkomen is het belangrijk om de duur geleidelijk op te voeren. Hoepel 1 tot 3 minuten per dag in de eerste week, hoepel 3 tot 5 minuten in de tweede week en 5 tot 10 minuten na 2 weken, 1 of 2 keer per dag maximaal. Gebruik de Bodyhoop niet langer dan 20 minuten achter elkaar. De Bodyhoop is bedoeld voor volwassenen.

Wordt hoelahoepen ook in groepsverband gedaan? 
In Scandinavië en sinds kort ook op enkele plaatsen in Nederland wordt in groepsverband les gegeven. Natuurlijk hoeft hoelahoepen niet in groepsverband, het ideale is juist dat je het ook gewoon thuis kunt doen, bijvoorbeeld voor de televisie. Of in de zomer op het strand.


Hoe herken je een nep Bodyhoop?
  1. De fitnesshoelahoep wordt aangeboden zonder Bodyhoop workout en zonder gratis stretch band.
    Bodyhoop Nep en Echt
  2. Na enig gebruik wijkt het foam tussen de afzonderlijke delen en ontstaat er een soort kieuw die niet prettig aanvoelt bij het hoepelen.
  3. De fitnesshoelahoep blijft geen platte cirkel maar wordt op den duur krom, bijv. als je de fitnesshoelahoep een poosje schuin tegen de muur hebt geparkeerd.
  4. De hoelahoep is minder dan 4,5 cm dik waardoor deze als het ware in het lichaam snijdt bij het gebruik.
  5. Het foam is dunner en minder van kwaliteit dan bij de Bodyhoop.
  6. De hoelahoep heeft minder dan 18 golven aan de binnenkant (3 per deel).
  7. De connecties zijn slapper en minder van kwaliteit dan bij de Bodyhoop.
  8. De fitnesshoelahoep is niet voorzien van het geregistreerde Bodyhoop merk.




Wat is de prijs van een echte Bodyhoop?
Nieuw Model 2016, inclusief Stretchband, gewicht 1,8 kilo, extra dik foam en gratis Basic Workout van €59,-